Õpiõu!: Tallinna Reaalkool
Kirjeldus
Näeme, kuidas saab õues õppida otse Tallinna südalinnas. Püstkojas olevas klassiruumis saavad Tallinna Reaalkooli lapsed teada, kuidas villa lõngaks kedratakse, kui tugev on heie ja mida tähendab kraasimine. Tunni teises pooles näitab teadlane Marek Strandberg, kuidas õunast elektrit teha.
Samast seeriast
-
Õpiõu!: Puiatu00:24:51
-
Õpiõu!: Kolga00:25:42
-
Õpiõu!: Unipiha00:24:49
-
Õpiõu!: Vabaõhumuuseum00:24:19
-
Õpiõu!: Kihnu Lasteaed00:20:40
-
Õpiõu!: Paide Ühisgümnaasium00:24:30
-
Õpiõu!: Nõmme Lastekeskus Midrimaailm00:22:08
-
Õpiõu!: Pärnu Ülejõe Gümnaasium00:22:01
-
Õpiõu!: Tartu Poku Lasteaed00:23:24
-
Õpiõu!: Rapla lasteaed Naksitrallid00:22:19
Sarja pealkiri: | Õpiõu! |
---|---|
Osa nr.: | 21 |
Aasta: | 2006 |
Kestus: | 00:25:28 |
Indeks: | 2007-002218-0021 |
Režissöör: | Simm Indrek |
Esmaeeter : | 2006 |
Kategooria: | Haridus → haridus, muu |
Püsiviide: | vajuta siia |
00:00:00 | Maarja Jakobson (stj, subt) sissejuhatav tekst Tallinna Reaalkooli ees. | |
00:00:07 | Saatepea tunnusmuusikaga | |
00:00:30 | Mikk Sarv (stj, subt) ja Maarja Jakobson (stj) kõnnivad Tallinna Reaalkooli staadioni kõrval ja arutavad, kas on üleüldse võimalik õues õppida Tallinna kesklinnas, kus on müra, autod jms segavad asjaolud. Seljataga sagivad lapsed. Mikk ja Maarja mõtelevad välja, et Tallinnas on hea õppida Hirvepargis. | |
00:01:27 | Vahekõll | |
00:01:31 | Mikk, Maarja ja lapsed on Hirvepargis. Mikk ja Maarja seletavad lastele, mida nad mängima hakkavad - tuvide ja hakkide mängu. Üks rühm on hakid, teine tuvid ja märguande peale hakkavad nad üksteisele vastu liikuma. Kui hüütakse kas hakkide või tuvide nimi, siis see keda nimetatakse, peab hakkama vastasmängijaid endale koju tassima. võidab see, kellel on suurem saak. | |
00:02:32 | Lapsed mängivad | |
00:02:47 | Maarja ja Mikk tulevad viimastena vallikraavist ülesse ja uurivad lastelt, milline maakond võitis. Võitis viljandimaa. Mikk uurib, kuidas lastele meelids, kas oli lihtne olla esivanemate aegne sõdalane. Lapsed vastavad eitavalt. Maarja ja Mikk räägivad lastele ja televaatajatele, mis ees ootab. kõigepealt saavad lapsed selga keskaegsed riided, siis jaotatakse grupid kaheks ja minnakse eraldi tundidesse. | |
00:03:01 | Mikk uurib lastelt, kumb jäi võitjaks. Lapsed vastavad, et mõlemad. Mikk seletab, et ka elus on nii, et ühed on ükskord võidumehed ja teinekord teised. Mikk jagab rühmad kaheks ja jätkatakse eraldi tundides. | |
00:03:32 | Vahekõll | |
00:03:36 | Hirvepargis on püstkoda, mille sees põleb lõke., püstkoja tipp, kust tuleb tossu (03.40), lapsed sisenevad püstkotta (03.42), lõke püstkojas spl (03.49), lapsed püstkojas poolringis ümber lõkke Hirvepark, püstkoda, lõke | |
00:03:58 | Maarja juhatab tunni püstkojas sisse ja uurib õpetjalt, mida õppima hakatakse. Õpetaja Reet Libe (subt) seletab, mida õppima hakatakse - loodusõpetust, inimeseõpetust ja eesti keelt. Esmalt uurib õpetaja lastelt, mis on sõnaga koda väga sarnane, poiss vastab, et kodu. | |
00:04:47 | Maarja räägib, kuidas vanasti kojas elu käis ja mida söödi. Jõuab jutuga juurikateni ja ütleb, et ka seekord on kojas juurikad - porgandijuurikad. | |
00:05:09 | porgandid puust kandikul spl, lapsed võtavad kandikult porgandeid (05.13), lapsed koorivad porgandeid (05.15) porgandid | |
00:05:18 | Seni kuni teised porgandeid koorivad, räägib Maarja ülejäänud lastega kojast edasi, räägitakse, mida vanasti seljas kanti. Lapsed vastavad. | |
00:05:40 | Tunni külaline Gilleke Kopamees (subt) räägib villast, kuidas villa kedrati ja kooti. Kaks musta lammast (05.58) 2 musta lammast | |
00:06:53 | Gilleke räägib, millega vanasti lambaid niideti. Näitab lambakääre. Lambakäärid spl (07.04) lambakäärid | |
00:07:36 | Gilleke räägib kedervarrest ja näitab seda. Kedervars spl (08.06) | |
00:08:10 | Lambapügamine lambakääridega, lapsed vaatavad (08.24), villa pügamine - ühes käes vill, teises käärid (08.28) Lamba villa pügamine | |
00:08:36 | Gilleke räägib edasi, mida tehti siis, kui vill oli pügatud. Gillekese käes on pügatud villapundar spl (09.11). Gilleke räägib, et villa tuleb kraasida. Villa näppimine spl (09.45) Villa näppimine | |
00:09:48 | Õpilane Katarina (roosa mütsiga) tõuseb püsti ja läheb kraasimismasina taha istuma ja hakkab villa kraasima. Gilleke seletab, mida kraasimine tähendab ja kuidas seda tehakse. Villa kraasimine spl (10.17), villa lahti võtmine kraasi pealt (10.30). Gilleke näitab edasi, kuidas saadud villahännast villa kedrata. Villa kraasimine, villa võtmine kraasilt | |
00:11:39 | Must lammas spl teeb määää, lõke spl (11.49) KT Gilleke räägib lõnga ketramisest. | |
00:12:15 | Erinevad lõnganäidised alusel spl, erinevad lõngakerad kastis (12.24), lapsed proovivad heiet keerutada 12.34, keerlev kedervars (12.43), lapsed lasevad kooritud porgandid ringi käima (12.53), poiss ja tüdruk söövad porgandit (13.00), lammastele tehakse pai (13.04) Kedervars | |
00:13:10 | Vahekõll | |
00:13:15 | Mikk juhatab sisse teise tunni. Mikk pakub lastele alustuseks õuna. Saatekülaline Marek Strandberg (subt) uurib lastelt, mida õunad kasvamiseks vajavad. Lapsed vastavad. | |
00:14:46 | Marek toob puutagant puuri, millel on lamp küljes. Poiss väntab puuri ja lamp süttib põlema. Nii saadakse õunast elektrit. | |
00:15:54 | Marek näitab lastele, kuidas töötab väike päikesepaterei. | |
00:17:09 | Marek tutvustab suurt päikesepaneeli ja näitab, kuidas see töötab. Lapsed pööravad paneeli päikese poole ja vastupidi ja nii saavad teada, et mida rohkem valgust, seda rohkem ka elektrit tuleb. | |
00:17:56 | Marek ühendab päikesepaneeliga lambi ja lamp süttib põlema, kui paneel päikesevalguse poolt ära keeratakse, on valgust vähem, kui valgus päris ära kaob, kustub lamp hoopiski ära. Lamp spl (18.58) | |
00:19:09 | Vahekõll | |
00:19:13 | Marek kõnnib Hirvepargis mööda teed, seljataga on hübriidauto. Läheb laste juurde ja uurib, millega inimesed tänapäeval kõige rohkem liiguvad. Lapsed vastavad, et autodega. Marek uurib, et mida teha, et autod vähem keskkonda saastaksid. Lapsed vastavad, et kas osta elektriauto või käia üleüldse jala | |
00:20:01 | Edasi hakatakse linna ehitama. Ehitatakse tellistest pilvelõhkuja. Pilvelõhkuja juurde ehitatakse ka teed. | |
00:20:20 | Lapsed ehitavad. Tehakse ka utode rivi maja juurde. | |
00:21:35 | Marek palub lastel hakata nüüd autodega sõitma maja juurde. Tekib liiklusummik. Suure maja ehitamisega tekivad ummikud - mida kõrgemaks ehitatakse maju, seda suuremad ummikud tekivad. | |
00:22:18 | Marek laseb lastel pilvelõhkuja maha lammutada ja ehitada majad varem ehitatud teede äärde. | |
00:22:29 | Lapsed ehitavad. Sätivad majade ümber ka autosid. | |
00:22:42 | Marek uurib, mis selle ehituse tagajärjel juhtus. Selgus, et majade jaoks on rohkem ruumi ja see on keskkonnale kasulikum viis. | |
00:23:10 | Vahekõll | |
00:23:13 | Mikk, Maarja ja lapsed on kogunenud klassi, et joonistada ühine pilt möödunud päevast. | |
00:24:03 | Mikk ja Maarja võtavad saate kokku. | |
00:24:35 | Lõputiitrid | |
00:25:15 | Lõpuhõige: Üks kõigi, kõik ühe eest! Õige on õues õppida! | |
00:25:21 | Lõpulogod |
Faili nimi: | 2007-002218-0021_0002_D10_OPIOU_TALLINNA-REAALKOOL.MXF |
---|---|
Indeks: | 2007-002218-0021 |
Kestus: | 00:25:28 |
Registreerimise kuupäev: | 27.08.2011 |
Videoanalüüsi olek: | Completed |
Saada link
*
*
*
* Rämpsposti vältimiseks palume vali õige pilt: