Õpiõu!: Paide Ühisgümnaasium
Kirjeldus
Paide Ühisgümnaasiumi lastega otsitakse vastust küsimusele: kas karuna on parem elada kui karihiirena? Lisaks tehakse tutvust veebisirvijatega ja saadakse teada, kuidas toimub loomadel energiavahetus. Saatekülaline on suurulukite uurija Peep Männil.
Samast seeriast
-
Õpiõu!: Lähte Gümnaasium00:24:02
-
Õpiõu!: Võrumaa Parksepa00:22:12
-
Õpiõu!: Viljandi Valuoja00:25:49
-
Õpiõu!: Tallinna Reaalkool00:25:28
-
Õpiõu!: Puiatu00:24:51
-
Õpiõu!: Kolga00:25:42
-
Õpiõu!: Unipiha00:24:49
-
Õpiõu!: Vabaõhumuuseum00:24:19
-
Õpiõu!: Kihnu Lasteaed00:20:40
-
Õpiõu!: Paide Ühisgümnaasium00:24:30
Sarja pealkiri: | Õpiõu! |
---|---|
Osa nr.: | 31 |
Aasta: | 2006 |
Kestus: | 00:24:30 |
Indeks: | 2007-002218-0031 |
Režissöör: | Simm Indrek |
Esmaeeter: | 20.12.2007 |
Kategooria: | Haridus → haridus, muu |
Püsiviide: | vajuta siia |
00:00:00 | Saatepea tunnusmuusikaga | |
00:00:22 | Mikk Sarv (stj, subt) kutsub lapsi üles uurima, kummana on parem elada, kas kääbus karihiirena või pruunkaruna. Seda uuritakse Paide Ühisgümnaasiumi õuetunnis. | |
00:00:35 | Pildirida muusikas Paide Ühisgümnaasiumi ümbrus. Pnr taevast koolile, 00.41 kooli fassaad, 00.45 gümnaasiumi loodusõpperaja kaart, 00.47 tuule käes lehvivad joonistused puudest | |
00:00:59 | Mikk Sarv (stj, subt) ja Maarja Jakobson (stj, subt) juhatavad saate sisse. Räägiad ilmast ja kas ilm mõjutab ka õuetunde. Tundides uuritakse, kuidas saavad õueilmaga hakkama imetajad. | |
00:01:48 | Vahekõll | |
00:01:51 | Maarja ja Mikk kohtuvad lastega. Esimese ülesandena jagunetakse kaheks võistkonnaks. Võistkonna liikmed saavad endale loomade esindajate nimed ja peavad vastavalt loomadele nii ka liikuma. Tehakse n-ö loomadevaheline teatevõistlus. | |
00:02:22 | Maarja näitab lastele ette, kuidas tehakse hundiratast. | |
00:02:29 | Lapsed võistlevad. | |
00:02:49 | Grupid jagunevad kaheks ja minnakse õuetundidesse. | |
00:03:09 | Vahekõll | |
00:03:13 | Mikk Sarv ja õpetaja Maarika Männil (subt) räägiad, mida õppima hakatakse loomade ainevahetust. Uuritakse, kuidas nahk soojaks läheb ja mis soojusega juhtub. | |
00:03:31 | Laual on 5 erinevat pudelit. Termoses on kuum vesi. Vesi valatakse pudelitesse ja jäetakse seisma. Pudelite suurused näitavad loomade suurust. Selle abil püütakse teada saada, kuidas keegi loom soojust hoiab. | |
00:04:08 | Poisid mõõdavad vee soojust termoses, tüdruk paneb temperatuuri kirja. Edasi valatakse kuum vesi pudelisse. Ühele pudelile pannakse ümber loomanahk. | |
00:05:25 | Lapsed vastavad, miks loomanahk loomale kasulik on. | |
00:05:48 | Arutletakse teemal, kust loomad saavad energiat. | |
00:06:55 | Lapsed uurivad laual olevaid koljuosasid ja püüavad mõelda, kes millist toitu sööb ja miks. | |
00:07:30 | Lapsed vastavad, mis loomaga tegu ja mida ta sööb ning miks. | |
00:08:45 | Vahekõll | |
00:08:48 | Minnakse tagasi purkide juurde ja saadakse teada tulemused, kas on erinevus purkide jaheduse vahel. Kõige jahedam on kõige väiksem pudel ja kõige kuumem kõige suurem ja karvadega kaetud pudel. Tulemused mõõdetakse. | |
00:09:47 | Vahekõll | |
00:09:50 | lapsed teevad kokkuvõtte tulemustest. Järeldavad, et kõige rohkem peab sööma väike loom, sest tema kaotab kõitge rohkem kehasoojust ja energiat. | |
00:10:05 | Mikk palub lastel tund kokku võtta. Lapsed räägivad, mida uut nad teada said ja mis kõige rohkem meeldis. | |
00:10:37 | Vahekõll | |
00:10:38 | Tundi jätkatakse uuringuga, kes on kõige pisemad loomad eestis. Õpetaja Kai Pata (subt) jagab lastele kätte n-ö taskutahvlid, mis lubavad õues kasutada internetti. Kai seletab, kuidas taskutahvel töötab. Töötada tuleb paarikaupa. Üks rühm peab otsima infot metskitse kohta, teine pruunkaru kohta ja kolmas rühm karihiire kohta. üles tuleb leida looma nimi, kaal, toitumisharjumused ja kui sageli sööb. | |
00:12:14 | Lapsed jagunevad gruppidesse. Hakkavad internetis surfama. | |
00:12:27 | Lapsed kannavad ette otsingutulemused. Õpetaja kommenteerib. | |
00:14:32 | Vahekõll | |
00:14:36 | Maarja Jakobson tutvustab saatekülalist suurulukite uurijat Peep Männili (subt). Maarja uurib, mis loom uluk on, Peep vastab, et selleks on metsas vabalt elav loom. | |
00:15:13 | Vahekõll | |
00:15:16 | Lapse räägivad, milliseid metsloomi nad näinud on. | |
00:16:21 | Lapsed püüavad savisse teha mõne looma jalajälje. Peep näitab ette, kuidas teha karukäpajälge | |
00:16:27 | Peep räägib milliseid jälgi loomad maha jätavad. | |
00:18:04 | Peep näitab lastele puutokki, kus on karude tehtud küünejäljed peal. Edasi tutvustab mõningate loomade väljaheteid. Näiteks metskitsepabulad, põdrapabulad. | |
00:19:28 | Vahekõll | |
00:21:00 | Tund võetakse kokku. Peep kommenteerib laste tehtud jalajälgi. Lapsed vastavad, mida uut ja huvitavat teada saadi. | |
00:23:07 | Vahekõll | |
00:23:12 | Maarja ja Mikk võtavad päeva kokku. Lapsed hakkavad joonistama. | |
00:23:43 | Lõputiitrid | |
00:24:23 | Lõpulogod |
Faili nimi: | 2007-002218-0031_0002_D10_OPIOU_PAIDE-UHISGUMNAASIUM.MXF |
---|---|
Indeks: | 2007-002218-0031 |
Kestus: | 00:24:30 |
Registreerimise kuupäev: | 26.03.2013 |
Registreerimise aeg*: | 2013-03-26 15:19:49 |
Videoanalüüsi olek: | Completed |
Saada link
*
*
*
* Rämpsposti vältimiseks palume vali õige pilt: